Higiena latem
3 lipca 2020

Zadbaj o higienę także latem. Poznaj przydatne wskazówki

By redakcja serwisu

Każda pora roku jest nieco inna, przez co każda rządzi się swoimi prawami. Jednak pamiętaj, że od dbania o higienę zależy nie tylko to, czy będziesz czuła się dobrze i wyglądała dobrze, ale także Twoja odporność oraz ogólna sprawność organizmu. Warto poznać kilka porad, z którymi będzie Ci o wiele łatwiej.

Chłodny prysznic dla przyjemności i zdrowia

Pierwsza rzecz, którą latem warto robić częściej, to kąpać się. Nie chodzi tu tylko o to, że w wyższych temperaturach szybciej się pocimy, przez co problemem jest nasz zapach oraz ogólne zanieczyszczenie organizmu, ale także to, by dbać o kondycję ciała. Wybieraj prysznic rano i wieczorem. Pamiętaj, by nie nadużywać kąpieli – nie tylko dlatego, że prowadzi to do nadmiernego zużycia wody. Poza tym lepiej postaw na chłodny, orzeźwiający, kilkuminutowy, niżbyś miała kilka minut spędzić pod gorącym jego strumieniem.

Nawilżenie ciała i ochrona przez promieniowaniem UV

Lato to częste kąpiele i duża potliwość ciała, a skoro tak, to skóra będzie miała tendencję do wysychania. Musisz coś z tym zrobić i zdecydować się na dodatkowe porcje kremu. Poszukaj lekkich formuł, by nie zatykały porów skóry, co tylko pogorszy jej stan. Być może lekki i puszysty mus na lato będzie najlepszą opcję. Szukaj też kremów oczyszczających i uwalniających zatkane pory ze zbędnego balastu naszych płynów ustrojowych. No i zadbaj o to, by skóra miała właściwą ochronę przed słońcem, bo promienie UV mogą ją znacznie uszkodzić i to nie tylko wówczas, gdy wychodzisz na plażę się poopalać.

Nogi – problem wakacyjnego przemęczenia

W wakacje i latem stopy zaczynają się pocić o wiele mocniej, przez co łatwiej zatykają się pory i w efekcie skóra zaczyna się „gotować” od środka. Do tego dochodzą wszędobylski piasek i brud, różne aktywności fizyczne, przez co stopy wymagają jeszcze więcej uwagi. Zadbaj o ich częste mycie, nawilżaj je po kąpieli, a do tego stosuj specjalne kremy ochronne, które będą zapobiegały np. łuszczeniu się naskórka. To bardzo ważne, by zadbane stopy dobrze prezentowały się w letnich butach.

Zdrowa dieta i elektrolity

Elementem higieny wakacyjnej jest także odżywianie się. W ciepłe dni unikaj ciężkich, mocno tłustych potraw, nie pozwól sobie na przejadanie się. Pamiętaj, że organizm nie będzie tak skutecznie radził sobie z przemianą metaboliczną, gdy na dworze temperatura nie będzie mu sprzyjała. Do tego szybko będzie tracił elektrolity i składniki odżywcze, a więc jedz dużo owoców i pij wodę, zamiast decydować się na słodkie napoje z gazem. Sama sobie za to podziękujesz.