Co robić po przebudzeniu?
1 lipca 2020

10 najlepszych rzeczy, które możesz zrobić zaraz po przebudzeniu. Oczywiście oprócz kawy

By redakcja serwisu

To, że kawa to lekarstwo na smutki, cierpienia i chandrę wiemy wszyscy. Ale nie o niej dzisiaj, choć na pewno bez jej pomocy wiele z Was nie wyobraża sobie dnia. Dzisiaj jednak nie o samej kawie, a o sposobach, na to, by mieć doskonały dzień bez niej albo oprócz niej. Kilka ciekawostek, które sprawią, że zaraz po przeczytaniu stwierdzisz, że w końcu wykorzystasz swój dzień w całości. Co robić zaraz po obudzeniu?

Pierwszy budzik ma być ostatnim

Znasz to uczucie, gdy budzik dzwoni, a Ty jeszcze szybko klikasz drzemkę, by tylko nie wstać od razu? Zapomnij! Takie działanie Cię wewnętrznie będzie dodatkowo stresowało i sprawi, że nie będziesz mogła się skupić przez cały dzień. Wraz z dźwiękiem budzika postaw stopy na podłodze. Pomoże.

Zapisz i się nie martw, myśl i się nakręcaj, ale pozytywnie

Pierwsza rzecz po przebudzeniu to często dobre myśli, które przychodziły do Ciebie w trakcie snu. Zapisz je! Nie marnuj marzenia, dobrego pomysłu, rozwiązania problemu. Być może okaże się to głupie, ale to właśnie produkt Twojego zrelaksowanego mózgu, więc lepiej sprawdź, co chciał Ci powiedzieć.

Bardzo ważne jest myślenie. Wczoraj martwisz się zawsze o jutro. A teraz jest to jutro, jest dzisiaj, więc przestań się już martwić i zacznij działać. Zostaw to, co wydarzyło się poprzedniego dnia i idź do przodu. Przy okazji myślenia, to kolejna rzecz do zrobienia, zacznij dzień od znalezienia rzeczy, za którą możesz być wdzięczny (ale nie naciągane „że żyję”, bo w to nie uwierzysz, a także znajdź coś, czym jesteś podekscytowany. To właśnie ekscytacja budzi i nastraja pozytywnie na cały dzień.

Telefon, woda i światło

Po przebudzeniu ważne jest, by odstawić na moment rzeczy elektryczne. Odłóż telefon i nie ruszaj go przez 10 pierwszych minut. Nie będzie Ci potrzebny. Co dalej, następnie zamiast telefonu wypij szklankę wody. To nie tylko nawodnienie organizmu, o którym tak trąbią z każdej strony, ale także orzeźwienie, zebranie myśli, oczyszczenie organizmu po nocy i przygotowanie do działania. Siódmą czynnością niech będzie, jeśli możesz, szukanie naturalnego światła. Szybko rozbudź się, odsłaniając okna, ściągając rolety, podnosząc zasłony. Mózg szybko uświadomi sobie, że jest dzień i trzeba działać.

Rozciąganie, łóżko i nieprzyjemność

Zaraz po obudzeniu warto też rozciągnąć ciało. Niekoniecznie zaraz musisz wykonywać wielkie ćwiczenia, ale krótkie rozciąganie jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Przedostania rzecz: pościel łóżko, bo od tego naprawdę wiele zależy. Ścielenie łóżka jest jak zamykanie nocy i otwieranie dnia, a więc jak stymulowanie psychiki nie do snu, a do działania. Na koniec, jako dziesiąte zrób coś, czego nie chcesz, ale musisz. Im dłużej to odwlekasz, tym gorzej dla Ciebie.